Nejrychlejší motorka na světě se jmenuje Ack Attack, spíše než motorka je to ale raketa na dvou kolech. Jedná se o speciálně upravený motocykl, který je navržen pro dosažení maximální rychlosti. V roce 2010 dosáhl Ack Attack světový rekord v rychlosti pro motocykly s pohonem zadních kol, když na solném jezeře Bonneville Salt Flats v Utahu, dosáhl neuvěřitelné rychlosti 605 km/h. Ack Attack je speciálně upravený stroj a na běžný provoz nepoužitelný.
Nejrychlejší sériově vyráběné motorky
Kawasaki Ninja H2R
Kawasaki Ninja H2R je motorka, která oslnila svět svou neuvěřitelnou rychlostí a technologickým pokrokem. Jedná se o supersportovní motorku, která se pyšní titulem nejrychlejší sériově vyráběné motorky na světě.
Pohání ji výkonný kompresorový motor s objemem 998 cm3. Díky kompresoru a dalším inovacím dosahuje extrémních rychlostí, které překračují 400 km/h. A kvůli tomu to je pouze okruhová motorka bez homologace pro provoz na silnici. Její motor disponuje ohromujícím výkonem, který umožňuje neuvěřitelné zrychlení.
Aby bylo dosaženo takových rychlostí, Kawasaki využívá pokročilé materiály a konstrukční techniky. Motorka je vybavena aerodynamickým karbonovým pláštěm, který minimalizuje vzdušný odpor a zajišťuje stabilitu při vyšších rychlostech. Kromě toho má spolehlivý brzdový systém, který umožňují efektivní a bezpečné zastavení.
Tato motorka není pouze o rychlosti, ale i o moderním designu a dokonalých funkcích. Od výkonných tlumičů po elektronické asistenční systémy, jako je kontrola trakce a různé jízdní režimy, nabízí nejen extrémní výkon, ale také vynikající ovladatelnost a pohodlí. Mít tuto bestii v garáži je největším snem snad každého milovníka rychlosti a adrenalinových zážitků. Je to motorka, která představuje vrchol inženýrství a vášně pro motorkáře.
Ducati Panigale V4 S
Pokud ale sníte o nejlepší motorce s homologací na silnici za mě je to určitě Ducati Panigale V4 S. Je to stroj, který spojuje bezkonkurenční výkon s elegancí a designem. Tato supersportovní motorka je ztělesnění italského mistrovství ve výrobě motorek a nabízí neuvěřitelný požitek z jízdy.
Revolučním čtyřválcový motor s objemem 1103 cm3 má výkon 214 koní a disponuje špičkovým točivým momentem. Je schopen dosáhnout extrémních rychlostí a zrychlení, což motorku činí skutečným závodním strojem nejen na silnici, ale i na okruhu.
Díky svému zpracování nabízí dokonalou ovladatelnost. Motorka je vybavena moderním elektronickým ovládáním, které zahrnuje různé jízdní režimy, kontrolu trakce a ABS. To umožňuje jezdci přizpůsobit motorku svým preferencím a zajistit maximální bezpečnost a stabilitu na silnici.
Kromě toho je vybavena prvotřídním odpružením a brzdovými systémy, které poskytují precizní ovládání a krátkou brzdnou dráhu. Motorka je postavena na lehkém a pevném rámu, který zajišťuje optimální stabilitu a manévrovatelnost v každé situaci.
Motorka Panigale V4 S je nejen motorkou s výjimečným výkonem, ale také ikonou italského designérství. Její elegantní a agresivní vzhled přitahuje pohledy a zaujme každého motocyklového nadšence. Je to zkrátka symbolem spojení technického mistrovství a estetiky.
Pro ty, kteří hledají kombinaci výkonu a elegance, je Ducati Panigale V4 S tím pravým výběrem.
Historický vývoj motorek
Vývoj motorek už od svých skromných začátků před více než sto lety až po dnešní technologické divy, se neustále posouvá dopředu, aby motorky dosáhli co nejvyšších rychlostí. Historický vývoj motorek nám představuje neuvěřitelné inženýrské pokroky a závod o nejrychlejší stroj na dvou kolech.
V roce 1894 byla představena první motorka s benzinovým motorem, která dosahovala rychlosti přibližně 32 km/h. Od té doby se motorky postupně zrychlovaly. V roce 1937 byl překonán rekord nejrychlejší sériově vyráběné motorky své doby, dosahující rychlosti 279 km/h.
V průběhu let se výrobci motorek snažili překonat rekordy a dosahovat ještě vyšších rychlostí.